De reis naar Medan

23 juli 2017 - Medan, Indonesië

Op zich viel er vandaag weinig te beleven. Morgen vliegen we, dus vandaag overnachten we in de buurt (1 uur) van het vliegveld.
De wekker ging weer vroeg, het ontbijt was weer prima en om half 9 zaten we op de boot die ons van het Toba meer terug naar het vasteland zou brengen. Op de boot kwamen we zo ongeveer alle Nederlanders tegen die we de afgelopen dagen al ontmoet hebben. Leuk om verhalen uit te wisselen!

Op de boot regelden we de taxi naar Medan. Tegen 10 uur zaten we in de taxi en de rit zou ongeveer 4 en een half uur duren. De kinderen hadden zoals zovaak een luisterboek op. Ze hebben allebei een MP3-spelertje bij zich en dat is erg fijn voor ze. Overigens, ze genieten enorm deze vakantie. Het is goed te merken dat ze wat ouder zijn dan bijvoorbeeld tijdens de reis naar Sri Lanka, 3 jaar geleden. Ze zijn wat makkelijker met eten (vooral Jasper eet met de lokale pot mee), maar ook hun Engels gaat met sprongen vooruit. Zeker bij Mathijs, die al bijna geen hulp meer nodig heeft bij het lezen van de menukaart. Ze blijven nog wel steeds een attractie, met hun blonde haren...

Na een uur in de taxi (het was druk maar onze chauffeur reed rond als Max Verstapen) hadden we opeens een probleem: de koppeling stuk (doet me ook wel aan Verstappen denken, maar we dwalen af merk ik). Ai... Maar gelukkig had hij erg snel een nieuwe auto met andere chauffeur geregeld. Deze reed zo mogelijk nog sneller en uiteindelijk waren we binnen 4 uur van de boot in het hotel.
Dit hotel (Gandi Inn) is wat groter en luxer dan we gewend zijn. We konden geen 4 persoonskamer boeken, dus nu hebben we 2 losse kamers op dezelfde versieping.
Omdat het vandag 1 juni is volgens de Chinese jaartelling kregen alle gasten gratis lunch. Vraag me niet waarom... Maar goed, de lunch was heerlijk en met volle buik gingen we op stap. Vlakbij het hotel is een kleine markt, waar we even overheen gelopen zijn. Leuk om even te zien.

Daarachter lag een enorm winkelcentrum, van wel 7 verdiepingen hoog. Hier zijn we op ons gemak doorheen geslenterd. We waren de enige westerlingen (voor zover we konden zien) dus ook dat was weer een bijzonderheid. De 7e etage was alleen maar eten, met als klapstuk een heuse foodmarket. Zoiets als in Eindhoven maar dan wat groter en ruimer opgezet. Bij binnenkomst kreeg iedereen een pasje en daarmee kon je bij alle kraampjes bestellen en dat aan een tafeltje opeten. Ook hier waren we de enige westerlingen. We warens zelfs zo bijzonder, dat we een gratis drankje kregen!

Richting de uitgang hebben we voor de kinderen een ijsje gekocht en voor ons allemaal een ijskoud blkje fris, dat we nu lekker op de hotelkamers op aan het drinken zijn. Erg vroeg deze keer, maar dat komt mede doordat Medan nou niet de stad is om 's avonds alleen in rond te lopen. Morgen weer vroeg op, voor de vlucht naar Jakarta en vanaf daar de bus / tein / taxi naar Bandung.

Hieronder een korte reactie van de kinderen over de reis tot nu toe.
Jasper: leuk, maar soms ook vermoeiend. Het allerleukst vond ik de oeran oetangs. Maar goed, we hebben pas 4 hotels gehad... Het eten vind ik lekker, vooral de nasi.
Mathijs: gaaf. Het spannends vond ik de aanval van de oeran oetang. (Jasper: ik werd het meest aangevallen hoor!) Zonsondergang Tuk TukJasper op de motorMathijs op de motor

1. Nicole en Wim:
    23 juli 2017
    Morgen weer op naar het volgende avontuur.
    Het avontuur met de oeran oetangs zullen jullie ook nooit meer vergeten.
  2. Rianne:
    23 juli 2017
    Elke keer weer leuk om jullie verhalen te lezen, kijk alweer uit naar het volgende verhaal.
  3. Tante Zus:
    23 juli 2017
    Wat hebben jullie veel meegemaakt . Ik geloof ik was in paniek als de auto kapot was.een weekje al om wat vliegt de tijd.
    Wiilem Groenewegen heeft de laatste etappe gewonnen in Parijs, was erg spannend.Morgenavond ga ik naar een concert in de Roda hal hier is het WMC . Ben benieuwd het is Latin America meets Europa.ik geloof zeker dat het nu verschil is met de kids nu ze iets ouder zijn.Tot de volgende keer
  4. Ingrid:
    28 juli 2017
    Heerlijk die reacties van die kids. Nog een paar jaar en dan doen ze mee met Peking Express