Er is er een jarig...

31 juli 2017 - Batukaras, Indonesië

Hij heeft er lang op moeten wachten maar eindelijk was het dan zover: Jasper is 8 jaar geworden. Gisteren hadden we al een taart 'besteld' en in de tuin van ons resort is een soort prieeltje waar we slingers en ballonnen mochten ophangen. Na het ontbijt was het dan zover en kon hij eindelijk zijn cadeautje uitpakken (Lego). Even later kwam de taart, een grote chocoladetaart met Happy Birthday Jasper erop, samen met 8 kersjes en een kaarsje met het cijfer 8. Het personeel heeft zelfs voor Jasper gezongen, begeleid op de gitaar.
De taart was erg machtig en we zijn maar snel gaan uitdelen aan de andere gasten en het personeel.Verjaardag Jasper

Hierna hebben we weer 2 motors gehuurd en zijn we gaan rijden. Doel was de Green Canyon, een kloof waar je met een bootje doorheen kan. De rit duurde ongeveer 20 minuten en was prachtig. We reden door een groene omgeving, veel bomen en weinig verkeer. Genieten dus!
De boottocht zelf was ook erg mooi. We voeren met de boot naar een waterval, waar we even op de glibberige rotsen konden klimmen om te filmen en te fotograferen. Ook mooi: er liepen echt enorm veel mini-krabben van een paar millimeter groot.

Binnen een uurtje waren we weer terug en gingen we op zoek naar een plekje om te lunchen. Omdat er zoals gezegd in de omgeving niet echt veel restaurantjes waren, kwamen we toch weer uit in het dorpje, namelijk recht tegenover het strand. Dat scheelde want nu konden we gelijk na het eten een matje en 2 bodyboards (mini surfplanken) huren en de kinderen doken gelijk de golven in. Mooi om te zien hoe ze sinds gisteren al zoveel beter overweg kunnen in zee.Strand bij Batu Karas

Maar helaas was de pret snel voorbij: een surfster kwam ons vertellen dat er vandaag veel kwallen rondzwommen en 4 mensen waren al gebeten (of geprikt, geen idee wat die beesten doen...). Geen risico genomen dus de kinderen maar uit het water gehaald, ze hebben nog even op het strand gespeeld.
Daarna even uitgerust (en de kinderen gedoucht!) op het resort om weer terug te rijden naar het strand voor het avondeten.

En nu zitten we lekker op het resort te genieten van een koud pilsje. Jasper heeft van het personeel hier zelfs nog een cadeautje gekregen: potloden. Namens Jasper en ons allemaal: erg bedankt voor alle felicitaties! Het was een erg fijne dag.