Een lange reis en weer geen trein...

18 juli 2017 - Bukit Lawang, Indonesië

Gisteren ging al om half 6 de wekker, want we moesten onze vlucht naar Medan halen. Gelukkig konden we al om 6 uur ontbijten, zodat we om half 7 in de taxi zaten. Wat trouwens ook nog bijna fout ging want hij stond eerst blijkbaar bij het verkeerde hotel.

De rit naar Jakarta duurde ongeveer 2 uur, waarvan 1 uur file. Onze chauffeur gebruikte Google Maps, wat erg hielp in het voorspellen van de aankomsttijd. Op het vliegveld ging alles erg voorspoedig. Ondanks dat de hele terminal bedoeld was voor binnenlandse vluchten, was het er erg modern, met binnentuinen (ja, meervoud!) en oplaadpunten voor mobiele telefoons. Nou zie je deze wel vaker, maar hier was ter promotie van Samsung een echte tablet ingebouwd waarop spelletjes stonden. Dus, ondanks dat we erg vroeg waren, kwamen we de tijd wel door.
Toen we richting de securitycheck liepen, kwamen we opeens een supermarkt tegen waar we treinkaartjes konden kopen. We hadden nog een half uur speling dus het viel te proberen...

In eerste instantie ging het voorspoedig. Oke, we moesten wel het verschil tussen vertrektijd een aankomsttijd uitleggen en het meisje dat ons hielp deed dit voor het eerst, maar met hulp van een Engelssprekende collega ging het aardig en uiteindelijk waren we zelfs op het punt dat we de paspoortgegevens in moesten voeren. Check, die hadden we (zoals wel vaker op een vlieveld) op zak.

Echter, na 20 minuten sloeg de pechduivel toch weer toe: een foutmelding die zij niet snapten. Wij ook niet, al had ik een vermoeden dat het te maken had met de leeftijd van de kinderen. Dus boden ze aan om overnieuw te beginnen. Helaas wachten vliegtuigen doorgaans niet op dit soort gevallen en we besloten de gok danook maar niet te wagen en door de gaan naar de gate.

Het vliegtuig was erg mooi ingericht, lekker gegeten en ze hadden zelfs films. Rond 13:00 zijn we geland op Sumatra en en taxi bracht ons in 4 uur naar Bukit Lawang, een dorpje vlakbij de jungle. De laatste 20 minuten moesten we lopen, maar de ontvangst door de Franse Marie en haar Indonesische man was zeer hartelijk. Even opgefrist, een welkomsdrankje en de jungletocht voor de volgende dag geregeld.

1. Dionne:
    18 juli 2017
    Een reis vol met uitdagingen zo te lezen! Hopelijk hebben jullie nog wel genoeg tijd tussendoor om te genieten :-).
  2. Patricia:
    18 juli 2017
    Hey Dionne. Wij zijn zeker aan het genieten! Wacht maar op de nieuwe blog:"op de vlucht voor de oeran oetang". Nu een heerlijk terrasje .
    Groetjes Patricia
  3. Ingrid:
    28 juli 2017
    Haha leuk geschreven" doorgaans wachten vliegtuigen...."