Eng?

25 april 2018 - Nazca, Peru

De buggy tour. Natuurlijk gaan we ook met een buggy crossen door de woestijn en daarbij ook nog sandboarden. Dit was 1 van de excursies waar onze jongens thuis al naar uit keken. Het leek mij ook wel lekker om te touren door de woestijn. Bij het boeken van de tour hoorde we al dat de kinderen bij ons op schoot moesten omdat de riemen anders te groot waren. Beetje overdreven vonden we maar goed als de gids het aanraadt...Selfie bij Huacachina
In de buggy zat ik met Jasper op mijn schoot naast een vriendelijk Praagse meisje. Het eerste wat ze vroeg was of ik het scary vond. Hoezo spannend dacht ik nog, het kan nooit heel erg zijn. We rijden al flink hobbelent het dorp uit maar dit was nog maar het begin. Wanneer we buiten het dorp zijn gaat het gas open en stormen we de zandberg op. Goed vasthouden. Tussendoor genieten we van het mooie uitzicht. Onze gids wijst naar een mooie plek in de verte.... Maar daar is onze eerste heftige afdaling, de achtbaan is er niets bij. Ik vlieg met Jasper een stukje de lucht in, het Praagse meisje gilt als we afdalen. Pfff dat was toch wel ff eng.

Een paar afdalingen later vraagt Jasper of ik zijn armen wat minder strak wil vasthouden 😎. (Gelukkig) stoppen we om te sandboarden. Trots ben ik op alledrie mijn mannen die de steile heuvel afboarden. Mathijs kan er geen genoeg van krijgen en gaat, op zijn buik, door tot de steilste afdaling. Echt heel gaaf om te zien hoe hij tussen de volwassenen meegaat, zelfs als wij boven bij de buggy blijven en hem pas na een half uur weer terugzien, onderaan de steilste en engste afdaling.

Stoere mannen op de buggy

Op een rustiger tempo rijden we een hoge berg op om te genieten van de mooie zonsondergang 🏜️. Spannend was het soms zeker, de adrenaline gierde met momenten door mijn lijf maar ik had het zeker niet willen missen!!Zonsondergang in de woestijn

Ondertussen zijn we, weer na een comfortabele busrit met schermpjes, aangekomen in Nasca, ook weer in de woestijn. Direct na aankomst hebben we een taxi genomen naar Chauchilla, een 1000 jaar oude begraafplaats waar mummies te zien zijn. in het begin een beetje eng, maar uiteindelijk vonden de kinderen het gaaf. Jasper heeft 'live' voor de videocamera commentaar geleverd (in de orde van 'deze mevrouw is de uitvinder van de schaar want ze had kort haar'). Zo meteen tickets boeken voor het absolute hoogtepunt van Nasca: de Nascalijnen... De opmerking van Rianne heeft erin gehakt: de kinderen hebben het over niks anders meer dan kotszakjes zonder bodem. :-)

1. Janneke:
    26 april 2018
    Heerlijk om jullie reis zo te volgen! Genieten zo te horen!
  2. Rianne:
    26 april 2018
    Haha, vooraf ff kijken of er een bodem in zit ;-) Vooral "meebewegen" en genieten. dat zal vast lukken!!! Dat buggy rijden heb ik nooit gedaan, lijkt me ook echt geweldig