Ssssslang...

24 juli 2019 - Bacalar, Mexico

Gisteren ons laatste dagje Palenque! Uiteindelijk hebben we hier 5 dagen gezeten en dat was zeker de moeite waard.
Op de laatste volle dag besloten we om de watervallen van Roberto Barrios te gaan, een soort Agua Azul maar dan veel minder toeristisch. Ook hier meerdere levels waar je kon zwemmen en klauteren.

Mooie watervallen

Het feit dat het er niet toeristisch was bleek wel helemaal aan het begin, toen we net wat verder gingen dan de meeste mensen. We liepen langs de waterval naar beneden en waren nog lang niet aan het einde, toen opeens een slang van meer dan 2 meter voor ons weg schoot. 😰 We schrokken ons een ongeluk want aangezien wij alle vier niet Freek Vonk zijn, hadden we dus geen idee of deze jongen gevaarlijk was of niet... Hij schrok ook van ons en glipte weg in de bosjes maar het leek ons niet verstandig om verder te gaan dus we zijn omgekeerd en hebben nog volop gezwommen, zonder de (merkbare) aanwezigheid van slangen.
En, ook fijn, zonder de aanwezigheid van toeristen! 😎

Helemaal naar boven klimmen

We waren net voor de tropische regenbui weer terug in het hotel. 😇
Vanmorgen vroeg in de veren voor de lange rit naar Bacalar. Het reed lekker door en nadat we onderweg bij een wegrestaurant geluncht hadden waren we rond 14:00 in ons hotel, om gelijk door te lopen naar het meer. Bacalar ligt namelijk aan een mooi groen meer. Hieromheen liggen allerlei kroegjes en restaurantjes vanwaar je heerlijk kon zwemmen, iets wat de kinderen meer dan uitgebreid gedaan hebben. Geen zwembad bij het hotel deze keer maar het meer ligt op minder dan 10 minuten lopen van ons hotel.

Het meer bij Bacalar

Morgen: weer een rustdag, dan een korte rit naar ons laatste hotel in Tulum!

1. Rianne:
    24 juli 2019
    Heerlijk om toch elke keer jullie verhalen te lezen. Ga zo door 👌