Voorbereidingen voor Peru in volle gang

20 december 2017 - Best, Nederland

De inkt van ons vorige foto album is nog nat, maar ondertussen hebben we niet stil gezeten en alweer de volgende reis gepland...

Volgend jaar gaan we in april / mei 3 weken naar Peru. De kinderen hebben 2 weken meivakantie en daaraan vastgekoppeld ook nog een extra schoolvrije week. Ideaal dus om buiten het hoogseizoen erop uit te gaan.

De tickets hebben we al en de eerste paar hotels ook. De route ligt ook al in grote lijnen vast: 2 dagen Lima, dan naar de zandwoestijn van Huacachina, een bezoek aan de Nasca lijnen, Arrequipa, de natuur opzoeken in de Colca Canon en dan via Macchu Picchu nog een week in en rond Cusco.

Naast de hotels willen we ook alle vervoer al regelen vanuit Nederland. Dit is goed te doen en geeft ter plaatse wat meer rust. Deel van de reis doen we met nachtbussen omdat de reisafstanden soms erg groot zijn. Scheelt ook weer een hotel. ;-) Laatste stuk van Cusco terug naar Lima willen we een binnenlandse vlucht.

Time flies, dus we moeten opschieten om alles nog op tijd geregeld te krijgen. Mathijs wil nog snel een online cursus Spaans volgen (makkelijk, dan laten we hem lekker het woord voeren...).