Aftellen...

15 april 2018 - Best, Nederland

Nog maar 6 nachtjes slapen... Komende zaterdag is het zo ver en vliegen we naar Lima. We vliegen overdag dus de kinderen vergheugen zich al op 12 uur films kijken en spelletjes spelen...

Qua voorbereidingen zijn we bijna klaar. Uiteraard zijn de hotels al geboekt, een deel van het vervoer is geregeld (de rest doen we ter plekke) en de tassen zijn bijna ingepakt. Verder alle papieren uitgeprint, verzekering aangepast, bankpassen op "wereld" gezet, pilletjes tegen hoogteziekte, alle elektronica uitgezocht, waaronder een kilo aan USB-kabels, enzovoort.

De route gaat ongeveer als volgt: zaterdagavond komen we aan in Lima (lokale tijd), daar blijven we 2 nachten. Dan naar het zuiden: Huacachina: een oase midden in de woestijn. Hier gaan we sandboarden en buggy rijden. Vervolgens naar Nasca, om met een vliegtuigje boven de beroemde Nascalijnen te vliegen.
De volgende stop wordt Arequipa, een mooie koloniale stad. Hier kunnen we even bijkomen en wennen aan de hoogte (2300 meter). Dan naar de Heilige vallei, waar we condors hopen te zien. En save the best for last: uiteindelijk gaan we naar Machu Picchu, de oude incastad. Dit wordt een dagtrip, we verbijven daarna in het gezellige Cusco. Van daar vliegen we terug naar Lima.

En dit alles in 3 weken, geen gruwelijk hoog reistempo maar genoeg te doen en te zien. Patricia en ik hebben deze trip al eens gemaakt, 15 jaar geleden, maar nu dus met de kinderen. We hebben er alle 4 enorm veel zin in!

1. Dionne:
    15 april 2018
    Succes met aftellen, en een heel fijne teis gewenst!! "En daarna snel een keertje Karten" aldus M. ;-)
  2. Ingeid:
    15 april 2018
    Heerlijk vooruitzicht en inderdaad genoeg te doen. Peru is geweldig. Suc6 met de laatste voorbereidingen.
  3. Nicole en Wim:
    15 april 2018
    Het wordt weer een spannende trip. En natuurlijk kijken wij uit naar jullie avontuurlijke verhalen.
  4. Rianne:
    15 april 2018
    Mooie invulling van 3 weken Peru! Dat wordt GENIETEN!!!
  5. Paula Cramer:
    20 april 2018
    Goede reis en heel veel plezier gewenst!